Første trinn i 100!

100 dager som skolebarn

Alle jubilantene hadde med seg noe som symboliserte 100 og dette laget de en stor utstilling av. Rektor ble meget imponert over alt de hadde tatt med seg. Her var det mye kreativitet å se! 100 spagetti, 100 kort, 100 legoklosser, 100 godterismokker, 100 upoppede popcorn, en bok om oldemor som var 100 år osv.

Videre laget de halssmykker av 100 cheerios - som de kunne spise etterpå. Det var spennende å oppdage at det var lurt å telle opp cheeriosene i tiergrupper. Elevene skrev også om sine 100 dager på skolen, og 100 grunner til at de elsker å gå i 1.klasse. I Kunst & håndverk laget de briller med 100 på, og disse skal gjøres ferdig i løpet av uken. Noen foreldre hadde laget deilige kaker som de koste seg med, og dagen ble avsluttet med diplom til alle. Det ble en flott markering av en viktig dag for 1. klassingene.

De har lært mye på de hundre dagene - på så mange områder - og nå følger dagene som på en snor, med mer lek og læring.

Se flere bilder i galleriet nedenfor.