Forestillinger og samlinger i førjulstiden

Lucia

AKS-forestilling

Først ut var AKS sin store forestilling i forbindelse med Åpen Dag i november. Med Harry Potter som inspirasjon, holdt de et forrykende show. Elevene viste blant annet skuespill, dans, sang, turn og taekwondo. Imponerende!

AKS-forestilling

Julekonsert

4. desember gikk den årlige julekonserten av stabelen. Vintermørke og flere hundre fakler skapte rammene rundt, da alle trinnene fremførte julesanger for foreldre og besteforeldre. Etter konserten var det førjulshygge i klasserommene.

Julekonsert

(Bilde fra tidligere julekonsert)

Santa Lucia

13. desember var det Santa Lucia. Etter flere uker med knallhard øving, litt nerver og mye skrekkblandet fryd - var det klart for at 3. trinn kunne fremføre den store luciaforestillingen. Først for hele skolen, så for foreldre, besteforeldre, onkler og tanter. Forestillingene gikk svært bra, og elevene på 3. trinn vokste (velfortjent) en halvmeter i stolthet - minst!

Luciaforestilling

Adventsstund

18. desember var det igjen tid for å samles, denne gangen til adventsstund. Gymsalen var pyntet med lyslykter, og stemningen var rolig. Når over 500 elever sitter sammen og synger julesanger, da er det spesielt fint.

Skolegudstjeneste og alternativ samling

19. desember var elevene på skolegudstjeneste i Røa kirke eller på alternativ samling på skolen. I Røa kirke var det elevene på 5. trinn som stod for opplegget. Med kostymer, godt innøvde replikker og sanger - fremførte de juleevangeliet for en fullsatt kirke. Skolekoret og lærerkoret var også oppe og sang.

Skolegudstjeneste

Juletregang

20. desember skal elevene samles igjen, da til sang rundt vårt lille, men betydningsfulle juletre.