Arbeidslivets skolesekk

Møbelsnekkerfirmaet fikk oppdrag fra et lite, fiktivt hotell, som ønsket å få spesiallaget x antall nattbord til hotellrommene sine. Målene på nattbordene ble satt etter størrelsene på rommene og designet av en produktdesigner. Deretter måtte det lages kostnadsoverslag, før de faktiske nattbordene kunne snekres og ferdigstilles.

På sømverkstedet fikk elevene i oppdrag å lage beskyttende trekk til Ipad. Gjennom dette fikk de en liten smakebit av hvordan sømfaget er. De diskuterte klesforbruk og bærekraft og fikk flere nye ferdigheter gjennom selve sømoppgaven.

Utover i dette prosjektet gjorde elvene seg mange nye erfaringer. Vi takker Maria fra Edvard Munch videregående, Mia fra Hovseter u.skole og Sophie fra snekkerverkstedet ved Den Norske Opera, som var gode lærere for elevene i denne perioden.

Arbeidslivets skolesekk